۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۷

اسماعیل‌نژاد با مهر مطرح کرد؛

درخواست یک ملی‌پوش از فدراسیون دوومیدانی/ دنبال طلای آسیا هستم

درخواست یک ملی‌پوش از فدراسیون دوومیدانی/ دنبال طلای آسیا هستم

رکورد دار دوی ۱۰۰ متر بانوان ایران گفت: درخواستم برای جذب مربی خارجی قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو به نتیجه نرسید امیدوارم در زمان ریاست حدادی اتفاق‌های خوبی در این زمینه رخ دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته مهدی مستجاب الدعوه سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی اردوهای تیم ملی از اول آبان و به میزبانی مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب که به تازگی تبدیل به کمپ تخصصی ملی‌پوشان شده است برگزار خواهد شد. اردوهای تیم ملی با هدف تقویت آمادگی جسمانی و فنی دوومیدانی‌کاران در حالی آغاز می‌شود که این اردوها نه تنها فرصتی برای آماده‌سازی فیزیکی ورزشکاران خواهد بود، بلکه به تقویت روحیه تیمی و همبستگی میان اعضای تیم نیز کمک خواهد کرد. با توجه به اینکه تیم ملی دوومیدانی ایران در سال‌های اخیر به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا نکرده این اردوها می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های بیشتری در رقابت‌های بین‌المللی آینده باشد.

به طور کلی، آغاز اردوهای تیم ملی دوومیدانی ایران در کمپ آفتاب انقلاب نویدبخش فصل جدیدی برای دوومیدانی کاران و جامعه ورزشی کشور است. انتظار می‌رود که این تغییرات مثبت در نهایت به موفقیت‌های بیشتر در مسابقات جهانی و آسیایی منجر شود.

اختصاص یک کمپ ویژه برای ملی پوشان ضروری بود

حمیده اسماعیل نژاد، رکورد دار دوی ۱۰۰ متر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی و اختصاص یک کمپ ویژه برای ملی‌پوشان گفت: در مورد اردوها من هم این خبر را شنیدم که از ابتدای آبان قرار است استارت تمرینات زده شود ولی نمی‌دانم چه ورزشکارانی به این اردو دعوت خواهند شد و یا اردوها چند روزه خواهد بود. ولی در مجموع اختصاص دادن مجموعه آفتاب انقلاب که سایت تخصصی دوومیدانی است، به تیم ملی یکی از اقدامات خوب و مثبت فدراسیون به شمار می‌رود.

وی افزود: داشتن یک کمپ ویژه برای تیم‌های ملی یکی از کارهای لازمی بود که انجام شده است چون ضروری بود که قهرمانان این رشته برای موفقیت بیشتر و تمرکز بهتر محیط مناسبی برای تمرین داشته باشند. البته این تغییرات چندان هم برای فدراسیون بی‌حاشیه نبود و تا حدودی یکسری چالش‌ها ایجاد شد اما گویا با هماهنگی فدراسیون سایر مجموعه‌های ورزشی در اختیار دونده‌ها قرار گرفته تا آنجا و جدا از ملی‌پوشان تمرینات خود را دنبال کنند.

درخواست یک ملی‌پوش از فدراسیون دوومیدانی/ دنبال طلای آسیا هستم

درخواستم برای جذب مربی خارجی به نتیجه نرسید

این دختر دونده ایران با اشاره به جلسه خود با مسئولان فدراسیون دوومیدانی گفت: هنوز در مورد برنامه‌های تیم ملی و مسابقاتی که قرار است در نیمه دوم سال داشته باشیم اطلاعی ندارم و قرار است جلسه‌ای با فدراسیون داشته باشم و در این زمینه صحبت کنیم.

رکورد دار دوی ۱۰۰ متر بانوان در واکنش به برنامه فدراسیون برای جذب مربی خارجی مطرح هم عنوان کرد: در جریان نیستم که چه اقداماتی برای اجرای این برنامه شده است و در صورت صحت خبر از چه زمانی این مربی‌ها قرار است در اردوهای تیم ملی حاضر شوند. ولی با این حال من یک سال قبل از حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو درخواست مربی خارجی را داده بودم که به نتیجه نرسید. امیدوارم که حدادی بتواند گام مناسبی را برای تحقق این اهداف بردارد.

لیگ امسال در زمان مدیریت حدادی کیفیت مطلوبی داشت

اسماعیل نژاد با بیان اینکه مسابقات لیگ دوومیدانی امسال که در زمان مدیریت احسان حدادی برگزار شد کیفیت مطلوبی داشت؛ گفت: مسابقات لیگ در همان مکان همیشگی برگزار شد اما یکسری تغییرات رخ داده بود که جامعه دوومیدانی را به آینده امیدوار کرد. در این دوره از مسابقات شاهد تغییراتی در پیست بودیم که با استقبال اکثر ورزشکاران مواجه شد. در کنار این اسپانسرهای خوبی هم حضور داشتند که نمونه بارز آن کاراماشین بود.

او ادامه داد: این فصل را در کنار تیم کاراماشین بودم که در تمام رده‌های سنی و هر دو بخش بانوان و آقایان موفق شد عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. خیلی خوشحالم که امسال در کنار این تیم خوب بودم چون اکثر قهرمانان و رکوردداران دوومیدانی در این تیم حضور داشتند. مدیریت مجموعه درک خوبی از همه چیز داشت و شرایط حرفه‌ای را برای تک تک دونده‌ها فراهم کرده بود.

اولین بانوی ایرانی هستم که در فینال بازی‌های آسیایی حاضر شده است

عضو تیم ملی دوومیدانی در پاسخ به این پرسش که در سال ۱۴۰۳ هم همچنان شما رکوردار دوی ۱۰۰ متر بانوان باقی ماندید چه برنامه‌ای برای بهبود این رکورد دارید؟ گفت: امسال خیلی تلاش کردم تا بتوانم با ارتقای این رکورد به سهمیه المپیک برسم و واقعاً برای تحقق این هدفم تلاش زیادی کردم ولی به دلیل آسیب دیدگی که داشتم و از ابتدای فصل اذیتم می‌کرد نتوانستم به عملکرد دلخواهم دست پیدا کنم.

اسماعیل نژاد اضافه کرد: سال آینده مسابقات مهمی مانند بازی‌های کشورهای اسلامی، قهرمانی آسیا و جهان را در پیش داریم که قطعاً تلاش خواهم کرد با ارتقای این رکورد برای دوومیدانی ایران هم مدال خوش رنگی را کسب کنم. بازی‌های آسیایی ناگویا در حال حاضر مهمترین رویداد دو سال آینده ورزش ایران است و من هم قبلاً در بازی‌های آسیایی هانگژو موفق شدم به فینال این بازی‌ها صعود کنم و اولین بانوی ایرانی باشم که چنین نتیجه‌ای را رقم زده است؛ هر چند در هانگژو نتوانستم به مدال بازی‌ها دست پیدا کنم ولی هدفم را برای سال‌های آینده حفظ کردم. رکوردی که در حال حاضر دارم می‌تواند یکی از مدال‌های آسیا را برایم به ارمغان بیاورد ولی برنامه من کسب مدال طلاست که برای تحقق آن از حالا برنامه دارم و چند روزی است که تمریناتم را شروع کردم.

کد خبر 6247413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha